עץ חיים

/ / הפרויקטים שלנו
הרמת מבנה באוויר

עץ חיים

שם הפרויקט: הרמת מבנה בנין לשימור עץ חיים

קבלן הפרויקט: אשטרום ירושלים

מהות הפרויקט: הרמת במנה לשימור באוויר ולאפשר בניה חדשה מתחתיו וסביבו.

כתובת הפרויקט: רחוב יפו ירושלים

מה עשינו?

ייצור שינוע והרכבה של קונסטרוקציית ענק לחיזוק והרמת המבנה

על הפרויקט בהרחבה:

זהו פרויקט ראשון מסוגו של הרמת מבנה באוויר שנעשה בארץ מאז ומעולם, ואחד הפרויקטים ההנדסיים המורכבים והמאתגרים ביותר שנעשו בישראל. זהו גם הסיפור על היכולת שלנו לעסוק בפרוייקטים הנדסיים מורכבים ובו בזמן לייצר מסגרות קלה עם גימור קפדני ואיכותי, אבל לפני הכל בואו איתנו לירושלים, לפרויקט 'עץ חיים' הגובל בשוק מחנה יהודה ממערב.
בפרויקט הזה ישנם שני מבנים לשימור. מבנים לשימור מהווים כאב ראש לא קטן ליזמים אך אתגר מדהים למהנדסים. במקרה שלנו נדרשו המהנדסים "להרים" מבנה באוויר כדי שיוכלו לבנות מתחתיו חניון ענק ולהקים בנוסף שני מגדלי ענק. אמנם גם בעבר כבר העתיקו בארץ מבנים ממקום למקום אלא שהיה מדובר במבנים מודרניים יותר ש"הוסעו" על גבי מסילות בעוד שבמקרה הזה נדרש להרים את המבנה באוויר.
כדי להרים מבנה הרבה מאד דברים צריכים לקרות. אחד מהם הוא (תכנון) ובניית קונסטרוקציית ענק ש"תעטוף" את המבנה ותשמור שלא יתפרק. זה בדיוק מה שעשינו, הקמנו קונסטרוקציית פלדה ענקית שאיפשרה להרים באוויר מבנה נטול יסודות שנבנה על בסיס סלע יסוד ונשען על כובד קירותיו. וכך נוצרה האפשרות להגביה ולנתקו את הבנין כולו מהקרקע מבלי לחשוש כי יתפרק.

ההרמה עצמה בוצעה בתהליך איטי לאורך תקופה בפיקוח מהנדסים באמצעות בוכנות מים עוצמתיות שהרימו את הבנין באמצעות לחץ עצום, כשקונסטרוקציית הפלדה עוטפת את המבנה ומאפשר לכל התהליך הזה לקרות.
ככה זה כשאתה חזק, אפילו להרים בנין באויר זו משימה אפשרית 🙂

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *